Vår

Så härligt väder det är! allt är så mycket lättare bara det är fint väder ute... jag vaknade i morse av en kall nos som ville gå ut och kissa=) synd bara att klockan inte slagit  06:00 ännu, men vad gör det när man är så söt som Geisha=) sedan låg vi soffan och myste hela morgon!
sedan hade Ludde beställt kladdkaka  efter tentan dom hade idag, så provade ett helt nytt recept som funkade bra var riktigt gott i varje fall=)
jätte enkel att göra ni ska få receptet:
100g smör
2 ägg
3dl socker
2.5 dl vetemjöl
4 msk  kakao
1,5 tsk vaniljsocker
halvt krm salt
smörj och bröa en form med avtagbar kant. smält smöret och sedan vispa ägg och socker pösigt
häll i det smälta smöret och de torra ingredienser och i det i formen och in i ugnen på 200 grader i 20 min cirkus beroende på ur kladdig kaka du vill ha!!
super enkelt  try it =)
Efter fikat så åkte jag och Geisha till råås badplats idag igen=) man måste ju passa på när det är så fint väder.
Vi gick längs havet och solade, busade förstås! Geisha kollade lite på fåglarna som satt ute på piren ville ta dom men vågade inte=)
tur är väl det!
Funderar på vad eftermiddagen ska beså av? vad ska jag hitta på... blir lätt rastlös nu när man hunnit gjort så mkt på förmiddagen! det finns ju en tvätt korg som väntar men såå tråkigt att göra det en lördag!
Nej nu ska jag se vad det blir för middag till kvällen!
Ha en bra Lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0