fredagsmyysss...

Vilken dag, Geisha väckte mig kl 07:30 cirkus och då bestämde jag mig för att gå ner och träna när jag ändå var ledig och vaken... sedan när jag kommer ner till dörren, klockan var nog 8:00, så kom jag inte in! dörren öppnades inte... jag provade hur många gånger som hällst. så typiskt när man ska vara duktig!
Så nu måste jag fixa kortet när receptionen är öppen, och när tror ni den är öppen?? jo måndag till torsdag 16:00- 19:00, så nu får jag inte träna förrän på måndag=(

När jag inte kunde träna själv, så fick jag väl åka och träna Geisha istället... vi åkte till Bruceskog och gick en lång promenad och stannade till och tränade lite apportering! mycket trevligt.

Sedan när jag kom därifrån så passade jag på att baka lite bullar. Stora kanelsnäckor blev de! mucho gott!
och fina blev de

Jag har varit lite utav en hemma fru idag! förutom tvätten, städningen och bakningen så har jag gjort en härlig gryta till middag och nu till kvällen blir det kräftor..m mums!

Här får ni dela ett recept av mig som jag tänkte göra någon dag under helgen... är så sugen!

Fick detta av min moster idag!

Glass Mascarpone!


2 dl vispgrädde
1 paket mascarpone
3 ägg
1 vaniljstång
3-5 tsk sötningsmedel
2 rutor 86% choklad

Vispa grädden tjock med vaniljfröna. Separera äggen. Gulorna ner i grädden (rör om) - vitan i en rostfri bunke. Hacka chokladen och häll i den och mascarpone i gräddskålen. Vispa på låg hastighet.

Vispa äggvitan till fast skum. Tillsätt sötningsmedel och vispa 1 minut till. Rör ned äggviteskummet och rör bara tills det är blandat.

I
n i frysen i minst 90 minuter.


LYCKA TILL!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0